Home Erasmus
Erasmus

• Avviso sottoscrizione accordi per gli studenti Erasmus+ 2020-21 in partenza per il primo semestre o intero anno accademico.
  • During the upcoming fall semester, lectures offered within the MSc program in Structural and Geotechnical Engineering will be given in a blended mode. This means that lectures will be given by professors in the dedicated lecture rooms, but students who cannot attend the lectures in the dedicated rooms will be offered the possibility to follow the lectures by means of an Internet connection. The maximum number of students permitted to enter a given lecture room will depend on the maximum number of students registered to attend the course and the room capability. Erasmus students coming to Naples shall regularly attend the lectures in the dedicated rooms at University (with accepted exceptions regarding any health/safety issues). Erasmus students choosing to remain at their home Country will be permitted to follow the lectures by means of Internet.

• Chiarimenti operativi dell'Ufficio Relazioni Internazionali della Federico II in merito all'emergenza Covid-19 per gli studenti in mobilità Erasmus 2019-2020.

• Erasmus+ Studio a.a. 2020-2021VERBALE - BORSE RESIDUE - IDONEI ASSEGNATARI - IDONEI NON ASSEGNATARI. Viste le recenti indicazioni fornite dall'Ateneo, che prevedono limitazioni di accesso agli uffici dell'amministrazione, e considerato il calendario degli adempimenti relativi all'avviso di selezione, è possibile trasmettere le schede di accettazione borse all'indirizzo Questo indirizzo e-mail è protetto dallo spam bot. Abilita Javascript per vederlo. . E' disponibile l'elenco delle borse residue accettate entro i termini di scadenza. La riunione telematica per l'assegnazione delle borse residue non accettate si terrà, mediante Microsoft TEAMS, martedì  24 marzo 2020 alle ore 15:30.

Ultimo aggiornamento Venerdì 07 Maggio 2021 08:30